Followers

Monday, June 6, 2011

TAWAKAL ILA ALLAH !

Assalamualaikum and thanks to God kerana maseh ada peluang untuk bernafas dan mengunakan seluruh pancaindera dengan baek. Alhamdulillah, Allah tidak tunggu kita minta pon, Dia yang Maha Pemurah tu dah bagi. FREE !

bersyukur juga , aku baru selesai 2 paper yang sangat menyakitkan ! grrrrr~ aku macam kurang berminat bila sebut exam exam dan exam! aku tak minattt.. siyusss..tapi, orang kata , exam ni bukannya masa untuk tunjukkan kebagusan ke hape ke, tapi cuma kita nak tunjuk kat proff tu yang kita sangat faham apa yang beliau ajar masa kelas tu..

heih =.=' the problem is.. bukan aku tak faham apa yang proff & lect tu ajar. faham benor . bebenor aku faham ! cuma aku tak faham soalan :( geramnyaaaaaa ! arghhh..seriyus aku sangat tertekan sekarang ! tak pe takpe. maseh berbaki 6 paper.

kalau boleh bawak Kamus Miftah masa tu baest gilerr kot..! haha, jangan berangan la HANA !

sem II aku cuma target , 4 paper jek ! lebihnya 4 paper gak. adehh..~ samo yo..nak TAKNAK ! memang kene hadap jugak 6 paper ni struggle yang mungkin ! waktu waktu gini , memang aku TAWAKAL habes laahh ..

Allah pun kata , diakhirat nanty Dia bukannya melihat hasil kejayaan setiap hambanya , tetapi yang dilihatNya ialah usaha kita. YEAH ! usaha kita dan sejauh mana tawakal kita padaNya..

cepat cepatlah habis exam. aku dah tak tahan. AKU SUKA BELAJAR,AKU BUKAN MALAS BELAJAR cuma aku taksuka waktu peperiksaan. HAHA! aku pon tak tahu kenape..~ kehkehkeh. XD

saja nak sedapkan haty sekarang nihh..~ huhhhhhh..cuba terima hakikat apa yang berlaku..

soalannya nak tawu tak macam ner? final nie. final . tapi.......... dy bagi kertas jawapan ,penuhkan nama , kelas , pengajian apa, pastu .. terus bagi 20 soalan by lisan. bukannya atas kertas ke ape ke..tapi salin soalan dari proff tu, so kami pelajar Malaysia terhengot hengot , terkejar soalan tu..~hoohoh! jawab setiap soalan tu cuma limit 3 minit jek. arghhh ! apa yang harus aku fikir. Bertuah jugak kawan kawan Malaysia. sistematik sangat peperiksaan sana..!

tapi takpe , Allah dah pesan kat kita , yang Dia tak suka dengan orang yang BERPUTUS ASA.jadi, aku yang pilih jalan ini untuk aku meneruskan hidup , so.. aku harus harus dan harus untuk meneruskan kehidupan aku..

semoga aku & kawan kawan terus tabah ! amin ! try senyum lebar lebar ^____^

No comments: