Followers

Monday, June 20, 2011

cuti part 4 : Madinah Casablanca

Assalamualaikum w.b.t Alhamdulillah telah bercuti selama 3 hari ^__^ semalam Isnin 20 June 2011 telah selesai Bitaqah Watani kami semua. a.k.a I/c Morocco la en. Alhamdulilah , tak payah nak ulang alik ke Balai Polis tu lagi.. untuk meraikan kegembiraan ini, kami semua telah makan angin kat Masjid Hassan Thani , Casablanca.

Masjid Hassan Thani ni ialah antara masjid ketiga terbesar didunia. wow.. ! hebat sangat ! masa mulamula berjalan kat sini , seriyus aku katakan yang aku sangat merindui untuk jejak ke Mekkah . rindunya. akhir aku pergi ke Mekkah 1999. lama tak lama. banyak sangat perubahan kat sana. Ya Rabb izinkan aku menjadi tetamuMu sekali lagi..

Moga dimurahkan rezeki untuk kesana. InsyaAllah !

beberapa keping gambar untuk dkongsi bersama ^__^

Masjid Hassan Thani dan sekitarnya

laluannya ala ala Taj Mahal punya ukiran kan

bahagian dalam Masjid. selepas zohor berjemaah

hee :D berpicnik sebentar dengan hidangan dari Sohadah Rahmat

mee goreng , kek batik , honeydew ,makanan ringan.
[ nampaknya aku dah cheat day ]

dari kiri Aiman , aku , Syahadah

inilah Sohadah Rahmat

dari depan , Mira, Sohadah,aq,

Ahlina,Aiman,Masturah & Syahadah
agak malu jugak ttiba nak beratur.
ala, gayat dengan angin laut lah katekan :P

maybe this is last tyme aku minum Jus
selagi aku tak capai target aku.
hhahaa :D

Alhamdulillah, menjamu Jus
6 dirham untuk cawan kecil dan 10- 15 dirham untuk cawan besar
aku pilih Jus Tuffah jek [ epal ]

sempat snap bunga kat Bandar masa dalam bus.
cantikkan! even sekrang dah summer.
bunga still ade lagi ^__^

tyme to go !
balik rumah , enjoy after 5 hours at Madinah
tambang : 4 dirham

berkembang jugak otak aku.kalau tak, duduk jekla dalam bilik,tak keluar keluar .

thats all for today. esok plan kononnya nak ke Mohammedia. Mohamedia seolah olah kampung kami ! lepak lepak bau air laut kat sane . Casablanca ni , bandar Perindustrian. hari hari bising bunyi transport jek..

oke. tata. moga cuti ini bermnfaat.























11 comments:

Still alive said...

interesting!!~~
semoga cemerlang dunia akhirat;-)

kAlaM Kudus92 said...

Nak datang sane:)nak:)

hana szied said...

syukran mendoakan, moge2 cemerlang..

leha, mehmeh , aq tnggu

I.B.T.I.S.A.M said...

salam , ziarah
syahadah tuk pelajar matir kan ?
dia baru pergi ke morroco ka ?

:)

TerunaGiler said...

Bakal srikandi smua ni...

kAlaM Kudus92 said...

Amin..insyaalah..sambut daku..huhuhu:)

hana szied said...

syukran semua mendoakan, moga moga yang terbaek untuk kami dan anda :)

matir bagaimana yek? kurang jelas lah..~

I.B.T.I.S.A.M said...

maaf silap tulis , syuhadah tuh pelajar matri kan ?takpun sekolah alawiyah ?

hana szied said...

ERM,.. alawiyah ape ea? dy pon ragu2. mcam banyak jek alawiyah..

almadsrasah alalawiyyah addiniyah sekolah dy. kat arau. tahu?

I B T I S A M said...

em tahu , mcm kenal dia sebb rasa dulu dia pernah tuisyen kaliber kat kepala batas, PP

Nway, sampaikan salam kat dia na, syukron

hana szied said...

inshaallah :)