Followers

Saturday, June 4, 2011

mimpi yang bermaknakah??!

Assalamualaikum and gud evening guys ! The Most Gracious The Most Merciful. huh.. Malaysia dah jam 1048 malam. sini still awal lagi. Alhamdullilah, maseh dikurniakan dalam nikmat iman dan islam...


saat ini aku menaip dengan rasa sebak didada. walaupon, air mata tidaklah mengalir lagi. tapi bak kata kawan arab.. ade zuqq dye! heih =.=' aku nak tanya pada koranglah yang tahu tafsir mimpi..kalau sudah 2 orang antara members of family kita yang dah mimpi pasal kematian.. adakah sebenarnya, itu akan berlaku..?


Yallahhhh.. nauzubillah min zalik.. aku tahu, kalau betul itu saat datangnya mati itu. matikanlah kami dalam husnol khatimah. iaitu sebaek baek pengakhiran..


seperti Firman Allah, " Dan sungguh akan kami uji manusia itu dengan ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, kekurangan jiwa, dan kekurangan buah buahan, berilah olehmu kabar gembira kepada orang orang yang sabar " [ Al Baqarah: 155 ]


aku takut sebenarnya nak uplod pic ini


dan disambung lagi , " iaitu orang orang yang apabila ditimpa musibah,merka mengucapkan : Innalillahi wa inna ilaihi rajiuuun " [ Al Baqarah : 156 ]

alkisah hikayat Along ...~

pada suatu hari dia membawa aku , angah ke satu tempat yang mana tempat itu ialah gerai burger.ketika itu, aku sangat teringinkan burger. [ aku pon tak tahu nape] dteruskan lagi, pemilik kedai burger tersebut ialah kawan baik along..kami pun terus menempah burger special seperti biasa dan along membelanja aku dan angah.

tiba tiba, pemilik kedai burger tadi terus mengejar kami bertiga dengan pisau.kami cuba untuk melarikan diri dengan spenuh jiwa dan raga dari pemilik gerai itu. tetapi malangnya, aku terjatuh, dan along cuba datang untuk membawa aku lari..lalu kawan along yang pemilik kedai itu terus tetak tetak badan aku sampai mati..

hurghhhhhhhhhhhhhh! aku tak dapat bayangkan keadaan itu..! Yallahhh! Yallah..limaza limaza??! hal yumkin sayakunu hazihi qissahh min ahlamu???! laa.. robbama la..!!

masa call along melalui ooVoo ni, aku buat buat tabah jek. dan berdoa dalam haty moge semua ini dijauhkan !!

baru baru ni pula, angah..angah dan hikayat mimpinya..

sebuah van putih yang cuba meletakkan keretanya dihadapan rumah aku. lalu datang seorang nurse menghulurkan sehelai kertas.. dan tertulis.....................disebabkan kemalangan ................kematian..............jam....................

angah terus membuka kain putih yang terselindung jenazah itu.. rupanya rupanya, itu ialah Alongku!! dan terkesan pula pada mukanya kesan jahitan..

ufffffffffffffffffff! tak mungkin tak mungkin semua ini akan berlaku..! Ya Allah elakkan Ya Allah..andai betul kematian itu hampir , berikan kami waktu untuk menghambakan diri kepadaMu Ya Rabb !!!

tetapi, ingatlah..! " Allah tidak akan membebani seseorang dengan kesanggupannya.........
[ Al Baqarah : 286 ]

5 comments:

Faiznur Ishak said...

salam kejauhan buat hana..insyaAllah..jangn risau ok..tawakkal dan berdoa pada Allah..anggaplah ia sebagai mainan tdur..bnyakkan penyerahan padaNYA..mungkin kerana kita leka..Allah beri kita ingatn seperti itu dear..

hana szied said...

syukrann ya ukhty albi ! moga moga gtu hendakNya. mungkin kite selalu leka..~

along said...

tolongggg along terasa mcm nk dekat je dgn mati SEKARANG NI...!!

s Y e d s H i Y a k i said...

Ya allah, betul ke ni dik. tak terlintas sikit pun kat benak fikiran along... YA ALLAH AMPUNILAH DOSA2 ku..

hana szied said...

kan kan kan ,. kita mangsanya :( moga berada dhusnol khatimah