Followers

Saturday, June 25, 2011

im sorry !


Assalamualaikum w.b.t. May Allah bless our days until hereafter. insyaAlllah..~ today, belum ada lagi nak update tentang percutian. mungkin untuk minggu ini , kami tidak akan keluar berjalan jalan. kerana suhu di Morocco sudah menjangkau 43'C hampir hampir ke 47'C..

grr.. aku yang stay dalam bilik tak keluar keluar ni pon, sudah sunburn muka.baru duduk dalam bilik. belom keluar mana mana lagi. ufff..naik bus pon dah taktahan dah. rasa nak muntah smua ada.. baru ni ada plan nak ke Derb Ghallef. ala ala kedai elektronik yang popular kat Morocco nie. majoriti, kalau nak beli alatan elektronik kat kedai ni lah. such as, handphone , laptop, camera, handycam, segala macam tu semua adelahh.. macam rugi sape tak join cuci mata kat tempat ini..

----------------
------

cuma satu aku pinta sekarang, may Allah
bless our relationship between us..

huh..~ susah juga, kalau sering bertindak mengiku
t perasaan sendiri tanpa memikirkan perasaan orang lain. YE ! aku SETUJU mengatakan itu HAK KITA , itu HIDUP KITA, tetapi ingatlah satu saat kita menghadapi satu kepayahan & cabaran, dan ketika itu kita harus menoleh kebelakang untuk mencari pendamping dan peneman kepada diri kita..~ PERCAYALAHH...


aku taktahu kalau memang mampu untuk hidup seorang diri. MAAF SANGAT SANGAT aku hulurkan terlebih dahulu. because i need someone to hear my BIG problems.. mom, i need you now ! i need you to hear all my problems and stories from my heart like before you waste your time with me..~ pleasee ! ya Rabb, temukan aku dengan ibuku walaupun skejap didalam mimpi !

but, i wanna to say from deep in my heart..from Surah Asr

Demi masa (1)
Sesungguhnya manusia itu benar benar berada dalam kerugian (2)
kecuali orang orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh dan NASIHAT MENASIHATI supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menepati kesabaran (3)

aku pun tidaklah terlalu baik untuk menasihati orang lain. kerana aku lebih lebih teruk dari anda mungkin..~ tapi apalah salahnya dan gunanya andai sesama kita ada yang mengingati.. andai satu masa apabila kita tidak ingat, maka Allah pula yang akan mengingati kita pula. insyaAllah..!

dan apalah salahnya jika seseorang itu sentiasa memberi tolong selagi ianya tidak bertentangan dengan mana mana..jangan ketika senang dan punya pendamping kita buta dengan orang sekeliling kita yang meminta TOLONG, tetapi ketika dalam keadaan susah.. masa itulah kita tercari cari , dimana orang sekeliling kita tadi..

... seperti dalam Surah Al Maaun

  • Tahukah kamu (orang) yang mendustakan agama? (1)
  • Itulah orang yang menghardik anak yatim, (2)
  • dan tidak menganjurkan memberi makan orang miskin. (3)
  • Maka kecelakaanlah bagi orang-orang yang shalat, (4)
  • (yaitu) orang-orang yang lalai dari shalatnya. (5)
  • orang-orang yang berbuat riya.(6)
  • DAN ENGGAN MENOLONG DENGAN BARANG YANG BERGUNA (7)

    seperti apa yang kita tahu, setiap manusia itu memang banyak kekurangannya & ada juga kelebihannya. tidak kisah cantik mana pun dia, masih ada kekurangan lagi , bijak mana pun seseorang itu, baik mana pun dia, tinggi mana darjatnya, tua mana umurnya, hebat mana pun dia , dan lain lain lagi , dia masih punyai kekurangan. dan ingatlah ... kitalah pelengkap hidup mereka. dan salinglah kita melengkapi sesama kita sendiri..

    aku pinta dariNya agar lebih matang dalam menerima keadaan seseorang itu..belajar menerimanya dengan hati yang terbuka..agar hidup ini sentiasa diredhai olehNya..

    sesungguhnya meminta ampun dari Sang Pencipta sangat mudah untukNya memaafkan kita. tetapi, yang susahnya apabila meminta ampun dari manusia..~meminta maaf sangat senang. tetapi untuk memaafkan agak sukar. kerana itulah ungkapan MAAF & MEMAAFKAN itu sangat berharga..!

    aku MINTA MAAF kepada kawan & yang lain andai banyak mengguris perasaan kalian ! may Allah bless us , our life , our study , and more than that ! best of luck in examination. najah kabir menanti kalian !

    No comments: