Followers

Sunday, June 26, 2011

43'c --->47'c

Assalamualaikum.. wbt..salam Summer to Malaysians:)

aquk pingin dan butuh ma ais batuk campuqq skarang kamu tawu apa enggakk??!!
[ mood indonesia ]
ufff..~ =.=' im cravingg A.B.C you know ! pinginnnn bangat. kalau hari hari aku dijamu ABC pon aquk enggak kesahh dong..~everyday aku melalui dugaan temperature sehingga 43'C till 47'C
siapa yang tak pernah rasa, jangan nak banyak bunyi. seriyus aku katakan.. tersangat PANAS.. aq tak dapat bayangkan classmate aq yang dari Iraq tu.. dia kata , kalau Iraq , temperature till 50'c keatas.. ahhhhh tidakkk..~ i need sunblock !

hangus hangus..

tapi , dekat sini .. walaubagaimanapun kita merungut panas panas dan panas..ingatlah , Allah yang turunkan semua nikmat ini kepada kita..

Nikmat apa lagi yang ingin kita dustakan??! sudah selama ini kita boleh bersenang lenang dengan kesejukan , nyaman , selesa , apa lah salahnya jika Allah hendak turunkan kepada kita dengan rasa yang panasss ini.. sabarlah dalam menempuh liku hidup didunia. kerana dunia bersifat sementara..

bak kata housemate aku , Sohadah Rahmat , jangan kerana panasss yang sedikit Allah turunkan kepada kita disini , kita tersyirikkan Dia.. ingatt tu !! agak agak korang fahamkan syirik yang dimaksudkan disini..maksudnya merungut rungut.. terimalah dengan redha..bersabarlahh :)

nasib baik ade summer break 3 months , cuba bayangkan kalau takde. naseb kau ! lagi pulak merungut. belum menghadap lagi perangai orang Arab. lagi pulakkk..

+__+ hayyak !

erm , anyway.. aku sangat happy hari ini.. kerana mak aq dah pandai balas komen kat Facebook. haha! mudah sikit aku nak berinteraksi dengan beliau.. :) siap poke poke aku lagi tau kat Chatbox.. haha :D pastu, bukan takat tu jek , siap suruh aku & anga online skype lagi aw... ^_^

sejam lepas tu, abah pulak main calling calling & webcam dekat Yahoo Mesengger :) ayyeh ! kira completelah hidup aku hari ini..

F.A.M.I.L.Y ---->
father and mother i love you !



p/s : rumah aku ade stok ayam. tapi aq tengah blur esok nak masak ape. ade idea? =.='




2 comments:

Anonymous said...

abah & umi gee ade fb tapi tak penah taw pon.. hehe.. sbb anak2 dye yg bukak kan.. weeee...

hana szied said...

hehe.duduk dekat dekat tade masalah laa. ni perantauan ni , mmang harus mak hana blaja bukk FB. haha! snng nk kontek2 :)