Followers

Friday, March 9, 2012

Cinta Alam Fantasi ~

Assalamualaikum w.b.t ~

Salam sejahtera untuk semua penduduk Malaysia dan penghuni Morocco . selamat bercuti kawan-kawan di Malaysia.. best of luck for result ! cuti tu jangan lupa isi program dan aktiviti bermanfaat yehh :')

Sepanjang aku berjalan - jalan di facebook aku terjumpa status yang sngat menarik perhatian aku..dan aku sangat bersetuju dengan status tersebut.. Statusnya berbunyi begini .. ~

" aku tak jeles pun dengan couple couple yang ada sekarang. tak kira laa yang jumpa di Facebook / dating kat luar / makan angin sama-sama / dan lain .. tapi aku lebih jeles dengan orang muda yang mampu kahwin awal..semuanya halal..tak kesah nak bersayang - sayang kat mana pun..bukan setakat mak ayah happy , syaitan pun sedih tauu tengokk korang bahagiaa ^^ "

Yeah ! betul sangat makhluk Tuhan ni berkata , i Like tawww !


wahai wanita solehah yang belajar tentang agama terutamanya , aku seru pada diri aku dan makhluk Tuhan lain .. walau bagaimana pun kita sayang kat dia , janganlah tunjuk sangat yang sayang anda itu murah .. boleh jadi apa yang kita sayang tu , bertukar menjadi benci , dan benci menjadi sayang ~

Yelaaaa , hati manusia kan.. mana kita tahu .. bila bila hati boleh berubah , sedangkan batu pun boleh lekuk kene air setiap hari , inikan manusia..heishh ~


Tahukan kita , cinta itu apa maksudnya ?

#retype .. cinta ialah membawa orang yang kita sayang ke dalam syurga .. perasaan cinta itu fitrah , malah haruslah kita hargai dengan kehadirannya .. tetapi bagaimanakah kita uruskan cinta kita tu ?! kalau kita rasa bersayang-sayang kita di Facebook / SMS / Meseg dan laman sosial lain tu dapat membawa kita dan dia ke syurga , ayuh.. raihlahh perlakuan itu.. tetapi jika sebaliknya , hentikan.. dan sila berada di alam yang nyata , berhentilah dari berfantasi..

aku cakap untuk diri aku juga , yang menulis itu lebih lebih lagi akan ditanya olehNya kelak..huhu..sama-samalah mengingatkan sesama kita..

Wahai wanita , sabarlah .. Allah sedang menyusun yang terbaik untuk kita , jangan risau tentang dia , yang penting binalah cinta dan teruskanlah mencari fitrah seorang manusia itu :') Selagi mana tingggi nya sabar itu , semakin tinggilah nilai cinta itu ..

Percayalah dengan janji Tuhan dalam An-Nur : 26

oke , refresh minda , renew taqwa , tajdid niat .. dan maaf salah silap ,
tata .. bonne nuit ^^

4 comments:

afiq said...

menangis dgr lagu dkt blog ni..
best ar

hana szied said...

eishhh , sampai menangis ?! woahaaaahaha ~

Amir Akmal said...

peh..siapa mkhluk Allah yg taip tu? indahnya kata2nya ^_^
yup..mahalkan diri anda..^_^

hana szied said...

she is my classmates . dy yg taip. semoga ramai wanita lain juga diperlihara olehNya !