Followers

Sunday, January 16, 2011

revision2 Ulum Tafsir..~


salam sejahtera salam kebahagiaan..:) setiap apa yang berlaku semuanya takdir dari Allah..:)

orang selalu kata, kenapa setiap apa yang kita hendak tu..tidak selalu dapat dengan sekelip mata..? jawapannya..jangan lupa Allah sedang menghakimi diri kita..ketahuilah.. Allah itulah hakim yang paling bijaksana dalam setiap perkara taw..!

pernah atau tidak kamu semua rasa..setelah kamu penat ...penat sangat sangat berusaha..selepas itu kamu mendapat apa yang kamu semua impikan..?! pernah atau tidak..?! smestinya ketika itu kamu semua akan rasa yang usaha itu sangatt sangatt berbaloi bukan..?!

yeah..that right..! saya pon penah rasa keadaan itu..:)

sejak dua menjak nie..saya pon tidak pasti mengapa orang selalu persoalkan tentang sabar..? alahai..sabar..sabar..;) sabar boleh dipupuk lah sayang..:) lepas tu..orang selalu persoalkan..sabar ni ade hadnye ke..? heish kamu semua niee..

bayangkan lah..andai nya sabar itu tiada hadnya..adekah mungkin kita akan merasai nikmat iman dan islam sekarang..? bayangkan jika sabar itu maseh tiada hadnya juga..smestinya Nabi terdahulu sudah kalah dengan cabaran dan tohmah yang menimpa..

setelah membuat revision ttg ilmu Tafsir..Nabi Muhammad tu lagi la plak macam tohmahan yang Baginda dapat taw..! huhu..~ x dapat saya bayangkan kalau sya yang berada di tempat baginda..

tohmahan yang Baginda dapat darpada kaun Quraisy ; tohmah sihir-gila-syair-buta huruf dan tidak pndai membaca-penipu..

cuba kalian semua bayangkan..jika percakapan kalian di anggap seperti tohmahan diatas..adakah kalian boleh bersabar dengan tohmahan di atas,..? sedangkn baru ujian yang sedikit pon kalian sudah mengeluh..urm..byk2 kan lah munasabah diri kita semua..:)

ingat taw..sabar itu kan lebih baek..:) senyum selalu ya..jika kita merasakan orang laen tidak sempurna untuk diri kita..maka biarkanlah kita mengundur diri dan jadikan kesempurnaan yang kita ada untuk menyempurnakan hidup mereka..:)

thumbs up..!

No comments: