Followers

Saturday, February 18, 2012

Chineese Language Class

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah , semester 3 sudah melabuhkan tirai , kini menjelma semester 4 yang semakin mencabar . mungkin aku lagi bertambah kebusy-an untuk mengupdate cerita certi aku . hehe :D yeah ! Jadual Semester 4 pun dah salin . Alhamdulillah , try untuk mendapat pangkat Mustahsan untuk Semester 4 ni . inshaAllah ! will try , will do ! for myself , my family , and most important is for our Ummah !

nak bagitahu , kat universiti aku boleh ambil subjek Bahasa tambahan . contohnya Bahasa Korea / Sepanyol / French dan lain-lain . tapi aku pilih Chineese . actually aku pilih sebab dulu masa aku 7 tahun aku pernah study Cina sekejap. sekrang aku cuba nak teruskan . kiranya basic sikit-sikit tu ade la jugak . heee :D

today , Chineese Language Class come to me . Laoshi baru ..
nama beliau Ming Lin , tapi sayang pulak dia non-muslim then belum nampak lagi ketegasannya . hehe , tak macam laoshi Ayoub dulu . tegas dan sangat disiplin. biasalakan cikgu Asia , mesti ade homework , then kene tnda gune red pen , marks pun mesti per seratus. tak ikut pun konsep Perancis kat sini , total marks per 20 . then mcm-mcm lagi . kalau lambat masuk kelas kene marah . hehe :D rase mcm study kat Malaysia dan sekolah menengah. haha !

nak ceritanya , aku dah habis 6 syllbus untuk semester lepas . untuk semester 4 kali ini dapat buku teks Bahasa Cina dan 2 CD-Rom untuk belajar Cina . pandai pandai la nak kene godek buku tu . hayyak ! then , azam untuk kali ini , cuba dapatkan A+ untuk subjek Cina ni. sebab exam lepas markah aku just 75% . sikit jek lagi nak A+ . dapat A- pun jadik laaaa ~

Buku Bahasa Cina terjemah Bahasa Arab

kenangan dengan Laoshi Ayoub ^^, before tamat semester 3

my classmates . kawan Arab semuanya ~

oke la. tu jek. tata , wassalam :')

3 comments:

Hans Hanis said...

saya dulu dkt U pun ambil mandarin
belajar asas jer
tapi menarik dan best :-)

Unknown said...

uia eh?

hana szied said...

act , sgt srnouk stdy bahasa ni. snng nak berjalan. hee :D

nope, student di morocco ;)