Followers

Thursday, October 27, 2011

kisah silam dan cita-cita !


Salam autumn untuk semua rakyat Morocco ! sangat sejuk sekarang.suhu sudah menurun menjadi 20'C dan kejap-kejap 17'C ..sangat rindu sejuk begini. perasaan nak main salji pon dah muncul dah.heee :D

sebenarnya aku excited sangat nak menulis entri kali ni.haha.sebab dah lama sangat tak menaip lebar2..dan yang paling aku excited dan teruja sangat ialah rancangan Deko Bersama Eric season 3 dah start. hehehe..aku pon baru tahu dah ada musim baru.yelaaaa , ketinggalan zaman sikit.rupenye dah nak episod ke-13 dah awww..geramnyee..last - last layan Eric Leong kat Youtube jekla. huuuu.haru haru =='

pernah satu ketika dahulu, cita-cita aku dah besar nak jadi Interior Designer.aku punya idola pulak Eric Leong.pastu berhajat nak register Multimedia University di CyberJaya. huh.. ini memang cita cita aku dari dulu lagi..tapi sayang, kalau aku nak job ni , aku mesti ada ambil kemahiran teknikal. senang cerita kena masuk sekolah teknik jugaklaaa..mak pun memang menyokong aku untuk bidang ini.sebab dia pun nampak aku lebih minat dan cenderung dengan semua ni. tapi.........bidang agama itu lebih family aku titik beratkan..

after Form 3 dulu, aku sangatt teringin nak masuk sekolah teknik.sebab aku nak capai impian aku ni.tapi..paham paham jela mak aku. mesti larang punya.even aku memang sangat sangat suka. akhirnya , mak aku kata, jadikanlah impian aku ni , sebagai sampingan jek bila aku dah besar nanti.nanti boleh buat duit.ermmm..sebab , anywhere pon, AGAMA tu jauh lebih penting dari semua tu..hurm..masa tu, aku rasa mcam down sangat..

yelah.cuba lah imagine.. aku memang takpernah miss tgok rancangan Eric LEong tu.kalau main game pulak masa zaman muda muda dulu pon, main game The Sims, hias hias rumah.pastu susun susun barang kartun tu..then, sangat suka colourful.ahhh, aku sangat sukaaa !!

since aku form 2 tak silap. bukan setakat Eric Leong tu jek..kalau pergi BookFair sekalipon, majalah yang aku nak sangat suruh mak aku beli..mesti Anjung Seri. faverettt gileee !! haha. masa tu kompemlah berduyun-duyun mak aku beli.sebab penghabisan stok karangkraf kan. haha. so, semua murah murahlaa..dengan bangga aku bawak balik rumah..

haaaa.taklupa jugakk..since aku Form 2 until Form 5, aku mesti dipilih dalam kelas jadi Ketua Keceriaan.haha..aku pon tak tahu nape..sampailah kat dorm jugak. ini memang kerja aku.sebab dulu, mak aku memang rajin nak pergi Nilai 3 beli barang..jadi, itu bukan satu masalah untuk aku.hehe. mak aku memang senang sikit bila nak ajak berjalan. hehe. asal duwet ade , takyah bising ar...

tapi, akhirnya aku masih di bidang agama.yeah!! aku suka..dan aku sangat suka Pengajian Islam ni. sebab bidang agama memang sangat luas.ianya juga buat aku matang dan berfikiran jauh..tolong jangan kata, orang agama sangat lambat buat kerja..pastu tak reti semua bab-bab remeh.keje keje pejabat dan etc.. pleasee.. tak semua begitu..tapi, memang aku admit semua ni..yelah , manusiakan tak sempurna. kui3!

oke.stop semua kisah silam aku. dan yang sebenarnya..aku sangat berharap satu hari nanti kecenderungan aku terhadap bidang ni menjadi kenyataan.dalam masa yang sama, aku sudah ada kerja tetap.then interior designer sbagai topup nilai jek.yeahhh ! teringinnnnnnnn ! seriuss teringin...!!!

aku nak jadi macam Eric Leong !!!



No comments: