Followers

Wednesday, April 27, 2011

Turkiyyat wa Maghribiyat zouina bizzaf

Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik baiknya


[ Surah At Tin: 4 ]




Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuhh ^__^ salam sejahtera kepada semua pembaca ( mcm ade orang bce) semoga kalian dibawah naungan dan lembayungNya




agak agak korang tertanya tanya tak apa maksud entri ini? oke, tajuk tu dalam bahasa darijah Morocco nie, maknanya : orang Turki dan Maghribi cantekkkk sangat sangatt.. haaa...siap taukidd tu.. memang tak nafikan setiap peciptaan Allah keatas makhlukNya memang molek molek belaka..




Ahad yang lepas kami Maliziat Casablanca dijemput untuk hadir ke Ayyam Thaqafi iaitu hari kebudayaan orang orang Turki..wahhhhh..! punya laa terujaanya bila sampai kat sini.. HS ingat an, kat Morocco nie, tak ramai pon orang Turkey yang stay sini, rupa rupanya punya la ramai eaa..! siap bergenerasi agy.. woahhh. bertuah sungguh dapat tengok orang orang mereka. sebabnya, dikatakan rakyat Turkey ini ialah generasi SultanMuhammad Al Fatih dan keturunan Nabi Yusof..ye tak ye? wallahua'lam..bertuah sungguh mereka..!!




tapi tak mengapa, bukan itu yang Allah lihat nanti..yang membezakan antara kita semua ialah, ketaqwaan kita kepada Sang Pencipta itu..:) tidak kiralah kita ni dari suku , kaum , bangsa , negara manapunn.. kalau di dunia sudah melakukan amalan yang baik, maka tempatnya di akhirat nanti ialah Syurga , dan juga sebaliknya pula ialah Neraka..




Now! i will show to you all gambar gambar yang sempat di snap bersama sama merekaa..gambar sahaja tidak mampu untuk meluahkan apa yang HS rasa..so , layan jek laa gambar yang ada..




nak harap tunggu DSLR, tak payah la.. Lumix 12 Megapixel pon da kire oke kott..




indahnya ukhuwah kerana Allah..






Asmaa' [ Maghribiyyat ] wallahi, nahnu nuhibbuki fillah !!


manisan Turkey






orang Turkey ..








orang orang Turkey mata diorang mesti berwarna..huuu. toksah nak klon klon pakai contex lens pun.. hahaa! ni naturall punyaa ^__^









ni, namanya Dilek



kalau tak silap, yang ni namanya Sumayyah






disini lah kami membina sebuah memory bersama kawan kawan Turki yang baik baik..bak kata angah.." nampak jelas keikhlasan mereka dengan orang lain.. "




~ Groupe Scolaire prive Mohamed AlFatih ~




semoga ukhuwahh ini sentiasa berpanjangan dan tidak putus putus. inchaAllah :)



























No comments: