Followers

Saturday, December 25, 2010

untitle..!



assalamualaikum kepada semua..:)

hari ni saya nak beritahu kpd semua orang...yang saya sangat bahagia dan sangat release tensyen..!!!huh..setelah sekian lama membekukan otak untuk muroqabah lughah faranssiah..huhu..:) alhmdulillah semua akk2 senior...abg2 senior..kawan2 dapat buat dengan baek..cheazze..walaupon semuanya gagap dan trse sgt mgigil bile depan monsiur ( sir ) ngee..:)

bila soklan mudah telah dijawab dgan baek ats bimbingan kakakku.. terase hilang segala beban dalam kotak minda ni..now...saya nak ajar kamu serba sedikit bahasa perancis yang ditnye oleh monsiur saya td..~taDaa..!!

ETRE..( AU PRESENT ) kalo english.. <>

je suis ( i am ) tu ea ( you are ) ill ea / elle ea ( he / she is ) nous sommes ( we are )
vous sates ( you are [formal] )

alhmdulillah telah dijawab dengan tenang oleh ku..:)

seterusnye..AVOIR

je ai ( I have ) tu es ( you have ) ill / elle est ( he / she has ) nous avons ( we have ) vous avey ( you have [ formal] )

alhmdulillah juga telah dijawab dengan lancar.. semuanye berkat hasil usaha dan doa doa famly n sesape yang berkenaan..:)

telerai sudah segala bebanan..kegigilan..dan keresahan oral utk bahasa nie..erm..nampak jek mcm senang ..tp kalau kmu sume nak tahu..ia nya sangat susah utk dsebut.sangat sangat sangat susah.. bahasa Melayu la yang pling sempoi sekali..:)

------kelas tamat dan saya lah orng terakhir -------

tdak ku sangka sangka..hari ini kmi telah djemput oleh jiran kami utk raikan haflah utk besday anak die..pergh..meriah giler giler giler...!!! :) happy sangat tngok dyorang raikan adat diorang..fuhhh...! xleh nk cter la..ssh sgt,.,.korang kene rase sndri dlu..;)


heee ..meriah sungguh..act bnyk lagi yg prvate xleh saya nk tnjuk..hee..kalau kmu nk tahu..kne la tnye sy scre privasi la...;) heee..~ seronok..! saya happy tgok mereka happy..:)





hilang sgla tensyen di kepala ku..:P mngkn sbb saya da lame x celebrated besday kot..yela..pling last celebrated pon..mse 6 tahun..hee..ni la mse nye utk smbut dgn lbeh meriah dan lg extremm..heee..:p

oke..sekian sahaja dari saya yang sedang happy..

untuk kalian di luar sana..byk byk senyum selalo..kalau kamu sume nak tahu,,dengan senyuman kalian dapat menggembirakan hati orang laen..:)




No comments: